Harnuphane Gıda



Firma bilgileri
Firma ismi: Harnuphane Gıda İml. Tar. Tur. Dış Tic. Ve San. Ltd. Şti.
Ürün ismi: Rojok Harnup Barı
E-posta adresi: [email protected]
Firma web sitesi: www.rojok.com

 

 

 

1. Gıda Plus Ödülleri’ne başvurma sebebiniz nedir?
İnovatif ürünler üretme hedefiyle kurulan bir girişim olarak Gıda Plus Ödülleri’ne gıda alanında özellikle inovasyon ödülleri olduğu için başvurduk. Hem inovatif bir ürünle piyasaya çıkıyor olmamız hem bu alanda ilk kez yapılan bir ödül töreni olması başvuru kararımızda etkili oldu. Ödüllerin verilmesinde cesaretimizi artıran en büyük faktör ise çok sayıda profesyonellerden oluşan jüri üyelerinin varlığı oldu.

2. Gıda Plus Ödülleri’ne başvurduğunuz üründen bahseder misiniz? Ürünü nasıl geliştirdiniz?
Harnup barları Akdeniz’e özgü bir bitkinin yenilebilir farklı bir formu olarak sunulmakta. Akdeniz Fitocoğrafyası’nın bizlere sunulan zenginliğini Türk tüketicisinin damak zevkine sunmak istedik. Rojok, hayatın güçlü, kendine güvenen ve eşsiz yönlerini ortaya çıkarma çabasından ortaya çıktı.
2009 yılında Orman Bakanlığı projesiyle arazimizde harnup plantasyonu yaptık. Marka kurucumuz Tatsiana’nın 2019 yılında aramıza katılmasıyla harnup barından bahsetmesi bizi yenilikçi bir ürün üretme fikrine sürükledi. Daha iyisi hedefiyle başladığımız ar-ge çalışmalarımız sırasında başarısız yüzlerce denemenin sonunda Rojok Harnup Barlarını üretmeyi başardık.

3. Ödül başvurusunda bulunduğunuz ürününüzü nasıl konumlandırmak ve pazarlamak istiyorsunuz? Ürün ile ilgili bizimle paylaşabileceğiniz satış hedefleriniz nelerdir?
Ürünümüzü öncelikle ülkemizde doğal ürünler pazarında a kalite ürün sınıfında tüketici beğenisine sunmak istiyoruz. Ardından tabii ki küresel pazarlara güçlü bir marka olarak girme hedefimiz bulunmakta.

4. Neden yenilikçi gıdalar üretmek istiyorsunuz? Sizce firmanızın ve ülkemizin yenilikçi gıdalar alanındaki başarı şansı nedir? Yenilikçi gıdalar üretmek isteyenlere ne tavsiye edersiniz?
Ülkemizin yenilikçi gıda üretim kapasitesinin artması ve rekabetçi pazarlarda yer alması için inovasyona ve inovasyonun pazara inebilen ürünlerine ihtiyacı bulunmakta. Bu bağlamda ürünümüz durağan pazarlar yerine kendine yeni pazarlar açacak ve kendi kitlesini oluşturacaktır. Ülkemizde yapılan çalışmaların tamamına hakim değilim ancak mevcut durumda bizim durmak gibi bir niyetimiz yok. Ürünlerimizin rağbet göreceğini ön görüyoruz ve Keçiboynuzu bitkisinin pozitif bilinirliği bize bu konuda yardımcı olacaktır. Firmamızın yurtdışı pazarlarda daha başarılı olacağını ön görüyoruz düşen işçilik maliyetleri Türkiye’yi bir üretim üssü haline getirirken biz de ihracat odaklı büyümeyi hedefliyoruz. Yenilikçi gıdalar üretmek isteyenlere tavsiyem ihracat hedefli katma değer katacak ürünlere yönelmeleri. Öncelikle yerel kaynakların değerlendirilmesi ve yurtdışı pazarlarda rekabet edebilecek farklara sahip ürünler üretmeleri.

5. Firmanızın 2030 yılına kadar gıda sektörüne getirmeyi planladığı yenilikçilik vizyonu hakkında bilgi verir misiniz?
Son yıllarda etkisini görmeye başladığımız ve bu yıl Rusya-Ukrayna savaşıyla gitgide büyüyen tedarik zincirinde yaşanan olumsuzluklar nedeniyle artık “globalleşen dünya” kavramının “yerelle globalleşebilen dünya” kavramına dönüşmesine hep birlikte şahit oluyoruz. Bu anlamda ülkeler özellikle tarım ve gıda alanlarında savaş, afet, pandemi gibi kriz yaratan durumlara hazır olmak zorunda, kendi kaynaklarını kullanarak gıda arzındaki daralmayı ve fiyat dalgalanmalarını belirli düzeyde tutmak durumunda. Ürünlerimizin toplumun gıdada çözümü kendi kaynaklarında araması noktasında farkındalık yaratacağına inanmaktayız.